lördag 6 december 2008

FILM!

"DEN SOM VISKAR"
miniserie i 2 delar från SVT: 4/5
Bra film(serie) lagon spännande och förvirrande...vem har mördat pojken och vad är den "innersta kretsen"? se den om du hittar den!

"FLY ME TO THE MOON"
en tecknad film om tre flugbarn som reser ut i rymden: 3/5
ganska söt film men jag gillar inte riktigt "nya" barnfilmer...de är för svåra. de är mer för föräldrarna än för barnen!

"LÅT DEN RÄTTA KOMMA IN"
Svensk film om en barnvampyr: 4/5
Det här gillar jag! dessvärre har de censurerat lite väl mycket...blir som sldrig SKRÄCK utan mer en kuslig saga! skådisen som Eli gör ett skit bra jobb! en blivande stjärna!

"MAMMA MIA"
musikal av abbas hitlåtar: 1/5
tråkit blir det! var ju tvungen att se vad alla snackar om och vad som gjort den så populär...och vet ni jag hittade inget bra med den alls...eller jo..ön de var på... dit vill jag åka!

"MADE OF HONOR"
skit film! 0/5
se den INTE!
inte ens om du är ensam hemma och bakis med ångest!

"KUNG FU PANDA"
en tecknad film som jag förväntade mig mycket av: 1/5
BORING!!! trots Jack Black så somnade jag efter 20 minuter och vaknade nån gång i mitten bara för att somna om efter ytterligare 10 min! suck...

"MORGAN PÅLSSON. VÄRLDSREPORTER"
första filmen från HIPP HIPP gänget: 5/5
det här är kul! Morgan & hans fotograf blir skickade till världens ände för att SVT vill bli av med dem och vipps vänds läget i landet Matobou och de är i focus för världen!
jag skrattade nästan ihjäl mig! UNDERBART!

"MEET DAVE"
en film om små rymdisar: 3/5
Eddie Murpyh är ju altid lika kul. Dave är en robbot som ska smälta in bland vanliga människor styrd av ytter pyttiga rymdisar!


Inga kommentarer: