tisdag 29 januari 2008

har turen vänt?

Nu kan dagen inte bli bättre tror jag!
min hyrevärd ringde upp och var arg som ett bi för ett mail som vi skickade till Hyresgästföreningen förra v då vårt varmvatten försvann...när jag äntligen hade honom på tråden talade jag om hur dåligt vi tycker att vi blivit behandlade och jag gapade och svor han blev ännu argare och bad mig söka mig till en anna hyresvärd...efter många hårda ord förklarade jag för honom hu vi haft det i tre år och hur vårt hem har sett ut det senaste året och hur vi väntat på en fuktkontrollant i mer är ett halvår och osedd man känner sig när det en tidig morgon dyker i målare och frågar när de kan börja måla (utan att kontrollanten varit här)
efter ett tag hajade han att han inte gjort det han bord för oss så nu är det bestämt att i början av nästa v ska vi ha ett möte med fuktkontrollanten och honom och ev. målarfirman för att se vad man kan göra och hur man kan lösa allt!

har det släpt nu? kommer allt bli bra nu?

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt, vad bra att du har lite jävlar anamma i dig så saker och ting eventuellt hamnar på rätt spår. det måste det ju fasiken göra. Nu när du har slutat röka och allt. :-D