söndag 27 januari 2008

helgen som gick






Så var ännu en helg över!

Den här helgen har varit en enda lång utevisstelse känns det som!
I lördags hölls den årliga snöfestivalen (eller ja den har väl hållt på hela helgen och nån dag innan om jag inte missminner mig men lördagen är ju den som räknas då "allt händer" om man bortser från mellanstadie discot på malmia...:) )
och den var större och mer påkostad än tidigar år och vilken härlig stämmining det var.

Under dagen hookade vi upp med No´s kompis lilla S.
Vi åkte kälke, (eller snowracer som man kallar det här uppe tydligen! man lär sig nått nytt varje dag!)
Kollade på några grabbar som åkte snowboard (var av den ena inte kunnde vara äldre än 8...så grym. impad som tusan och jag önskar att jag kännde nån som kan lära No för hon vill och jag vet att hon kan bli hur stor som hells i vad hon än tar sig för!),
lite snöskulpturer, red islandshäst (kidsen dårå), kollade hundar (blä)och så klart kollade extemskoteråkarna...
Kvällen avrundades med varm och het gulach och disneydags!
Kunde ju inte bli bättre


Har tänkt en del på Miss J idag igen och som av en slump mötte jag hemme och hennes S på ica. Haha hon sa att hon tänkt på mig just innan vi sågs..läskigt!
Hon ser ut att må så bra och S ser ut som om han vet var världens all kunskap är begravd och han är den enda som vet hur man kommer åt den! (lycklig och förväntansfull..kanske jag försöker säga?)

i morgon blir jag ensam..vår möterna i kommunen har börjat och vännen min ska i väg...suck!vad hittar man på en hel dag när man är ensam?
SOVER!?!
äter godis i sängen och kollar på film!?!
Köper en massa blaskor och sitter på toa och bajsar med öppen dörr!?!


men vem ska jag bråka om täcket med?!?
men vem ska ta alla de godaste som jag sett fram emot att avnjuta i min takt?!?
och VEM ska jag prata med om hur kronprinsessan vaxar sina ben?!?
jaja!

Inga kommentarer: