onsdag 23 januari 2008

oj vilket under!

dagen började bra med "lugn och ro frukost"...(finns inget bättre)
sen hopade sig molnen och jag blev arg och grinig över att allt var som vanligt och att inget gick min väg.
men så som en skänk från ovan ringer en vännina (Miss J.)och berättar att hon om han har varit på Ultraljudsundersökning!!!
de har sett den lille...miraklet!
fan så härligt glad hon lät och jag känner mig som om jag var den som varit där! lyckorus är nog rätt ord!
hon kommer bli den bästa föräldern på jorden! lätt!

tänker på hur det var för mig...efter första gången var det som om en ny värld öppnades..jag vet det låter fånigt men allt blev med ens enklare och jag såg saker jag aldrig brytt mig om tidigare!
om jag ville göra något..fine gör det då! varför krångla till allt så?
vill man något ser man till och fixar och kan man inte får man kompromissa sig till en lösning man kan vara nöjd med!
jag såg knoppar växa på träden, vatten pölar som bildade vackea mönster, hårstråna på min mage som bara verkade bli fler och fler och som dess utom stog rakt ut så man såg ut som en igelkott när mna låg på rygg i solen störde mig inte alls trots att jag ogillar hår så!

ja det är för underligt! och härligt!
tänker på dig M. J!

L.o börjar skolan idag och
kats Will kommer hem!
(hoppas hon inte blev sjuk) har så svårt att föreställa mig hur det är att vara ensam och sjuk i ett annat land..svårt nog här tycker jag!
om man ändå kunde zappa sig till London och ge henne en kram och en krya på dig korg!


har så sökt ytterligare ett jobb...
på ett hotell...fint som fasen och flickan jag pratade med var en granne...helt sjukt ju! hoppas hoppas!

igår blidde ingen köttfärslimpa men nu jäklar ska jag göra ett försök!
sen ska jag baka muffins!

Inga kommentarer: