onsdag 3 september 2008

fel fel fel!!!!


här sittar man så idag igen...på golvet är det så kallt att fötterna gör lite ont!

hade nästan glömt bort att det var så det är när det inte är vinter...(vilket det är ca 340 dagar på ett år)

jag såg i LoK's blogg att hon kanske ska börja sticka och att hon funderade på ett par tjocksockar (vilket för övrigt är ett av de orden i det norrlänska språket som ligger bäst i munnen!)

till sig själv...faktum är att jag är värdelös på att sticka...kanske man kan be svärmor???


vart nu och tänka på ett ord jag fick höra av en gamal bekanting när jag och No var i dalarna...

trrrrrrrrrrrrr.....(trummvirrvel.......)

RAGGSOCKETRÖJA!!!


Är inte det ett av de mest bedårande orden ni hört?


nu ska jag plocka ut två russinbarn ur duschen!


hejpa!

2 kommentarer:

lotta sa...

lätt att du får en gul halsduk! :D

Ida sa...

halla vannen! klart du har ett bra liv du maste bara bli av med du vet vad! saknar dig med! kanns lite battre idag ska ut och jogga snart puss o kram