lördag 13 september 2008

är det så här skönt varje gång?

jag var ledig i går...
jag gjorde ingenting vettigt alls...
gosade och myste med mina flix.
allt kändes så jävla lätt och problemlöst! (eller problemfritt kanske det heter?)

men idag är det sköna över...20 timmar på två dagar framför mig!
ska kolla om jag kan börja tidigt i morgon så jag kan gå hem i tid.
känns så jobbigt att sitta till kl 11 på kvällen om det inte finns nå folk där!

i dag har jag tvättat...vaknade kl 6 av att vattenkranen i köket spolade jätte hårt. tänkte att det var nog G som lämnat den på för att få kallt vatten (tar sån tid hos oss)
men när han inte stängt av den en halvtimme senare började jag undra så jag klev upp och mycket riktigt kramen var på och på bänken stog hans stora glas. jag stängde av och hörde då en jättejobbig röst, klev in i vardagsrummet och där ligger min älsklig och snarkar ikapp med teletubbies! hah kan man göra annat än att le!?

nu är det ett liankasst in i duschen och ut sen ner i tvättkorgen i jakt på ett par strumpor och sen bär det av till jobbet.

ska inte glöma att köpa lite godis och ta med min bok (Inga Fler Löngner. om en liten kille som spyr om nån ljuger. verkar kunna bli hur sjuk som hellst)

ha det alla

1 kommentar:

lotta sa...

Skönt att inte göra något vettigt alls när man är ledig. Det är ungefär vad jag brukar sysselsätta mig med. Nästan jämt numera känns det som :P