onsdag 20 februari 2008

ledig men på jakt!


En ledig dag!
Oj vad det känns skönt!
Skulle lätt kunna vara ledig i morgon oxå!


Nu blir det småbarnsgnäll så håll i er nu för nu kommer en arg mamma som surat ihop!

Är så leds på ica här i stan, i två v har jag väntat på att de ska ta in Ni's välling, men inget händer.
Ingen vet när det kommer eller ens det OM det kommer...
Jag menar vi är ju fan där varje jävla dag och handlar!

Hur vore det om kärringara som jobbar där skulle ta den taggiga pinnen ur röven och inse att de har valt ett service yrke!

Nu ikväll har jag varit på jakt på OBS, ica signalen, östlunds, trägårds konsum, lapp konsum och den vid loussa(kiruianer...heter det så?).
Ingen har vällingjäveln men nästan alla hade gröten av samma mjölkfria sort!
Tanten på den sista konsum hade dessutom mage och börja diskutera med mig hur vida jag skulle söka efter MJÖLKFRI eller LAKTOSFRI välling.
Hon ville inte gå med på att det fanns mjölk socker och mjölkproteiner fast det är laktosfri/ låglaktos.

Herre min ge!

Jag skulle villja starta en butik med allergimat...
Kanske duktiga Moa kan starta en när hon kommer tillbaka...
En "äta rätt för alla" butik...
Jag kan sitta i kassan mot en påse godis om dagen!

1 kommentar:

Kat sa...

va storigt hon va da!! ska d va sa javla svart for dom att bara kolla det lite snabbt at dig. men skont att ha ledigt :)