lördag 1 mars 2008

Michael Moores Sicko.



hmmm...en 2 timmar lång dokumäntär som väcker många tankar.

jag vet att det är många som inte längre tror på Moore, men det här är så lätt att översätta på sverige!

vi är på väg åt samma håll vi med...

speciellt här i kiruna där allt man vill är att lägga ut läkartjänster på entreprenad...

jag blir osökt att tänka på en diskution en kille (överklassturist) och en tjej. (antagligen en kompis till en kompis som råkade ha "en stuga i fjällen"

Killen: "asså...jag är så jäla less på snyltarjävlarna"

Tjejen: " vad menar du nu?

K: "asså om jag vill ha vård måste jag kunna betala för mig. Åh det kan jag" varför ska nån som inte kan pröjsa få stå före mig i kön til akuten?"

T: "du är ju fan inte klok...menar du det du säger?

K: ja klart... alla ska få den vård och omsorg de är förtjänade av..asså den man kan betala för!"

SICK!

Inga kommentarer: